تسريب فيديو.. وزير النقل بحكومة الانقلاب يرتزق من "التهريب"

تسريب فيديو.. وزير النقل بحكومة الانقلاب يرتزق من "التهريب"
نشرت حركة شباب 6 أبريل على صفحتها الرسمية عبر موقع "فيسبوك"، اليوم الأحد، مقطع فيديو مسرب للواء كامل الوزير، وزير النقل الجديد بحكومة الانقلاب، يخبر فيه مجموعة من المهربين في محافظة مرسى مطروح بعدم ممانعة الجيش في استمرار عمليات التهريب، شريطة الحصول على جزء من حصيلة التهريب، وذلك أثناء شغله منصب رئيس الهيئة الهندسية للقوات المسلحة.

وقال الوزير مخاطبًا المهربين: "أنتم مهربين خايبين (فاشلين)، لو أنا احتفظت باللي اتهرب، وعملت بيهم شغل، كنت غسلتهم دلوقتي، ما ده غسيل أموال.. المهم إننا موافقين تهربوا في الشونة الرئيسية، بس تشتغلوا.. أنا موافق اللي يهرب يهرب، بس يشتغل.. المهم حصيلة التهريب تعود علينا بحاجة.. على فكرة هي مش هاتعود علينا لوحدنا، وهاتعود عليكم أنتم كمان، وهاتبقوا مقاولين كبار".

وأضاف الوزير في الفيديو: "بقول الكلام ده سواء للناس اللي هنا بتوع الضبعة ومطروح، أو للصعايدة الرجالة اللي جم (حضروا)، أو بتوع وجه بحري زي كفر الشيخ، اللي الناس بتوعها شغالين كويس، والمنصورة كمان عشان قرايبنا.. وانت عمرك ما هاتدخل في مشروع، وإلا وهاتأخذ فيه سلفة مقدمة.. وأنا مستعد أديك (أعطيك) الخرسانة، واللي عاوز خشب ها نجيب له خشب؛ لأننا هانكون المقاولين مش أنتم!".

الرابط:
 
https://youtu.be/gIUnUoI5hbk
التعليقات